رویه بازگرداندن کالا

رویه‌های بازگرداندن کالا

تلاش در جهت رضایت کامل مشتریان همواره از الویت‏‌های کارکنان ایران شاپز بوده است و در این راستا کارکنان و پرسنل ایران شاپز می‏‌کوشند تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است در برخی از موارد مشتریان عزیز  پس از خرید، با مسایلی روبرو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. با توجه به گستردگی گروه‌های کالای ارایه شده در وب‌سایت ایران شاپز، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند )مانند کالاهای  مصرفی از قبیل کارتریج و جوهر چاپگر و قطعات داخلی کامپیوتر مانند کارت گرافیک، مادربرد، پردازنده و نظایر آن، دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند و مشمول۳ روز مهلت تست و بازگشت کالا نمی‌شوند. همچنین اقلامی که به عنوان هدیه‌ از طرف ایران شاپز همراه سفارش ارسال و در فاکتور فروش با مبلغ صفر ریال درج شده‌اند، مشمول ۳ روز ضمانت تعویض نیستند. برای سایر محصولاتی که نیاز به مهلت تست دارند، ایران شاپز ۳ روز فرصت برای بازگشت درنظر گرفته است.

که در طی این مدت درصورتی که مشتری از کالای دریافتی رضایت نداشت می تواند با ارسال آن کالای دیگری را تحویل گرفته و یا وجه پرداختی خود را دریافت کند.

همچنین در مورد کلیه محصولاتی که دارای گارانتی از شرکتهای مختلف در داخل و خارج از کشور می باشند، از قبیل لپ تاپ، پرینتر، مادربورد و… از آنجا که اینگونه کالاها بصورت پلمپ دریافت و برای مشتری ارسال می گردد، کلیه امور مربوط به گارانتی آنها برعهده شرکت مربوطه است و درصورتی که در طول مدت ضمانت، کالا با مشکلی روبرو گشت، مشتری می بایست آن کالا را بسته بندی کرده و همراه با کارت گارانتی مربوطه به آدرس همان شرکت گارانتی کننده مربوطه ارسال کرده و دریافت مجدد را از بخش خدمات پس از فروش همان شرکت پیگیری نماید. بدیهی است ایران شاپز مسئولیتی در این زمینه بر عهده ندارد. البته جهت رضایت حال مشتریان، درصورتیکه یکی از مشتریان محصول مورد گارانتی خود را برای ایران شاپز ارسال نماید، این فروشگاه آن محصول را برای بهره گیری از خدمات پس از فروش به شرکت گارانتی مربوطه ارسال خواهد کرد. بدیهی است در اینصورت کلیه هزینه های احتمالی ناشی از حمل و نقل و یا سایر هزینه های مربوطه از مشتری اخذ خواهد شد.

شرایط بازگرداندن کالا

استفاده از ۳ روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد.

– اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۳ روز پس از دریافت کالا، به ایران شاپز اطلاع داده شود.
– لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان ۳ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
– استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به ایران شاپز بازگردانده شود.
– برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
– این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه‌اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شود.

-مسئولیت حمل و نقل کالاها بر عهده شرکت مربوطه (از قبیل پست، تیپاکس و یا سایر شرکتهای مربوطه) می باشد و درصورتی که در اثر حمل و نقل آسیبی به محصول وارد گردد مشتری می بایست از طریق همان شرکت مربوطه پیگریهای لازم را جهت برطرف کردن خسارت احتمالی وارده به عمل آورد.

هرگونه استفاده نادرست، آسیب های ناشی از نوسانات برق، آسیبهای ظاهری از قبیل شکستگی و … باعث ابطال مهلت تست و همچنین گارانتی محصول می گردد.